دنیای مطالب کامپیوتر و دانلود قهوه

دنیای مطالب کامپیوتر و دانلود قهوه
اطلاعات نرم افزار اطلاعات سخت افزار و بازی و خبر و اینترنت و دانلود + دنیای مجازی  
نويسندگان
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
اول من و لینک کنید نام لینک من برای قرار گیری در وبلاگ شما (دنياي كامپيوتر و دانلود  قهوه) حالا خودتون رو از طریق لینک هوشمند لینک کنید





چندی است کمپانی سونی از سیستم های عامل اندروید در محصولات خود استفاده می کند، به همین منظور در میان کمپانی هایی که این سیستم عامل را در گوشی های تلفن همراهشان به کار می برند، رقابت سختی به وجود آمده است.

یکی از این جدال ها بین گالکسی S III و سونی Xperia S است، که هر دوی این محصولات جزو گوشی های اندرویدی به حساب می آید.

 

 

● طراحی

نیازی نیست در زمینه طراحی گوشی تلفن همراه تبحر آنچنانی داشته باشید تا بتوانید تشخیص دهید ظاهر این مدل از گوشی های سونی و سامسونگ از یکدیگر متفاوت است یا نه! گالکسی S III حاشیه هایی گردتر در مقایسه با گوشی های تلفن همراه اکسپریا دارد.

علاوه بر این، گالکسی اس ۳ قطر کمتری دارد و همچنین جنس رویه آن از پلاستیک ساخته شده است. این در حالی است که اکسپریا به دلیل جنس روی صفحه نمایش آن به آسانی گرد و غبار را به خود جذب می کند و لازم است با دستمال مخصوص آن را تمیز کنید.

البته هر دوی این گوشی ها اندازه های یکسانی دارند، جز این که صفحه نمایش Xperia S چند سانتی متر از رقیب خودش کوچک تر طراحی شده و دارای گوشه های قائمه است.

 

 

● صفحه نمایش

صفحه نمایش گالکسی S III دارای اندازه ۸/۴ اینچ و از نوع صفحه نمایش های HD Super AMOLED ساخته شده است.

در حالی که گوشی های تلفن همراه سونی Xperia S صفحه نمایش ۴.۳ اینچ و از نوع LED backlit LCD دارد. همان طور که می دانید هر دوی این صفحه نمایش کارایی بسیار خارق العاده ای دارند.

گوشی های تلفن همراه اکسپریا امکان نمایش تصاویر را با کیفیت ۳۴۲ پیکسل برایتان فراهم می کند؛ اما رقیبش با ۳۰۶ پیکسل نمایش می دهد، که به طور کلی این تفاوت چندان زیاد نیست.

 

 

● Interface

به طور کلی می توان گفت گالکسی S III به سبب سیستم عامل اندروید ۴ ICS دارای سیستم پیشرفته تری در مقایسه با سونی Xperia S است، زیرا اکسپریا توسط Gingerbread اندروید ۲.۳ طراحی شده است و هنوز مجهز به امکانات ICS نیست.

علاوه بر اینها گالکسی دارای امکاناتی چون TouchWiz Nature UX بوده و اکسپریا به امکانات دیگری نظیر TimeScape UI مجهز است، ولی به طورکلی صفحه نمایش هر دو گوشی امکانات مشابهی دارد.

در ضمن نحوه کارکرد هر دو گوشی مشابه یکدیگر است؛ یعنی منو، آیکون ها و دیگر موارد در هر دو گوشی یکسان است.

 

 

● Messaging

این که بتوان با یک گوشی تلفن همراه به آسانی sms فرستاد، تنها به اندازه صفحه نمایش آن بستگی ندارد، بلکه باید معیارهای مهم دیگری را نیز در نظر گرفت.

البته باید اضافه کنیم که بزرگ بودن صفحه نمایش، بزرگ بودن صفحه کلید را به همراه دارد، ولی این تنها دلیل لازم و کافی برای فرستادن سریع پیامک نیست.

گرچه ارسال پیام کوتاه در حالت landscape باعث بزرگ تر شدن صفحه کلید برای تایپ می شود و همین موضوع در گوشی های مختلف به شکل یکسانی عمل می کند.

 

 

● Internet

اگر چه ICS نوع بسیار پیشرفته ای از جستجوگر ها طراحی شده در Gingerbread است، اما سامسونگ تلاش بسیاری در زمینه بالا بردن کیفیت جستجوگرهای اندرویدی انجام داده است.

به همین دلیل هم گالکسی S III دارای جستجوگر بسیار پیشرفته و بهتری در مقایسه با سونی Xperia S است البته این مشکل چندانی به حساب نمی آید؛ چرا که شما با نصب جستجوگر هایی چون Opera می توانید تمام این مشکلات را رفع کنید.

 

 

● حافظه و پردازشگر

یکی از بارزترین شاخص های Galaxy S III پردازشگرهای quad core Exynos است، این در حالی است که گوشی های تلفن همراه سونی Xperia S پردازشگرهای dual core Snapdragon را به خدمت گرفته است.

نکته مشترک هر دو گوشی داشتن رم با ظرفیت یک گیگابایتی است؛ حجمی که یک گوشی تلفن همراه می تواند با آن داده های بسیاری را در خود ذخیره کند.

گالکسی S III در سه ظرفیت متنوع ۱۶، ۳۲ و ۶۴ گیگا بایت طراحی شده است که انتخاب ظرفیت مناسب حافظه کاملا به علاقه کاربر این گجت بستگی دارد، اما رقیب این گوشی تنها دارای حافظه ای با ظرفیت ۳۲گیگابایت است.

 

 

● دوربین

به طور کلی دوربین هر دو گوشی دارای امکانات و کیفیت مشابهی بوده، به همین دلیل در اینجا به بررسی تفاوت های بسیار کوچک آنها خواهیم پرداخت.

اولین تفاوت مربوط به Xperia S است، چرا که یکی از مشخصات بارز این گوشی دکمه مربوط به دوربین آن است.

همچنین نرم افزار نصب شده برای گرفتن عکس در این گوشی تمام امکانات لازم را برای ایجاد تغییرات مورد نظرتان روی عکس دارد.

دوربین های سونی با امکان ذخیره سازی عکس تا ۱۲ مگاپیکسل ساخته شده است که در مقایسه با دوربین گوشی سامسونگ، عکس های باکیفیت تری را ذخیره می کند.

 

 

● Performance

گوشی های تلفن همراه سامسونگ گالکسی S III و سونی Xperia S هنگام تماس، صدا را با کیفیت بسیار زیاد و بدون نویزهای جانبی دریافت و ارسال می کند.

علاوه بر این، هر دوی این گوشی ها میکروفن های بسیار باکیفیتی داشته و قابلیت از بین بردن نویزهای جانبی را به همراه دارد.

تنها تفاوتشان در فناوری loudspeaker سونی است که صداها را با کیفیت بیشتری در مقایسه با رقیب خود پخش می کند.

گوشی های کمپانی سونی امکان هشت ساعت و نیم مکالمه را برای شما فراهم می کند، در حالی که رقیب این گوشی ها توانایی ارائه مکالمات تلفنی برای این مدت زمان را ندارد


دوست عزيز نظر يادت نره☺☻
اگر از مطلب خوشتان آمد و برای شما مفید بود نظر دهید و در نظزر سنجی ما شرکت کنید

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ سه شنبه 13 تير 1391برچسب:, ] [ 10:36 ] [ مجید ]
.: Weblog Themes By themzha :.

درباره وبلاگ

سلام به همه اگه مطالب وبلاگ رو دوست داشتین نظر یادتون نره راستی تو نظر سنجی هم شرکت کنید ممنون میشم تشکر از همه
امکانات وب